ניהול חשבונות מקוון

5 כלים ועזרים חשובים לבעלי עסקים קטנים

בעלי עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם קשיים ואתגרים רבים. חלקם נובעים מהמציאות העסקית הישראלית הלא פשוטה (ישראל מדורגת בערך במקום ה-50 במדד ה-Ease of Doing Business, כלומר לא כל כך קל כאן…), אך את חלקם ניתן לצמצם ואף למנוע.

להלן 5 כלים מרכזיים שיכולים לשנות את המשחק עבור עסק קטן:

1 – ניהול תזרים מזומנים יומי – רבים העסקים שמרגישים שתזרים המזומנים מנהל אותם, ולא להפך. למה הכוונה? רבים כורעים תחת הלחץ התזרימי, מתקשים לעמוד בזמני תשלומים, או גרוע מכך מתקשים לקבל עבודות/ הזמנות חדשות עקב קושי לממן אותן. בנוסף, חוסר תכנון עלול להציב את העסק בבעיה תזרימית לקראת תשלומי מיסים שונים או פיצויים לעובדים עוזבים. הדרך להימנע מכל זאת היא ניהול תזרים מזומנים יומי, כלומר מעקב יומיומי אחר תקבולים ותשלומים, כולל מעקב אחר צפי פעילויות מזומנים עתידיות ואי ביצוע פעולות מתוכננות. תזרים המזומנים, כשמנוהל היטב, מהווה כלי ניהולי קריטי בקבלת החלטות כגון בחירת ספקים ואופן העבודה איתם, ביצוע רכישות או מועדי תשלומים, ניהול הגביה וכדומה. בסופו של יום, זהו כלי להגברת השליטה והבהירות לגבי המתנהל בעסק ובחשבון הבנק.

2 – בניית תקציב – בעוד תזרים המזומנים הוא כלי ניהולי שוטף, בניית תקציב ועבודה לאורו היא כלי ניהולי שנבנה מראש ובעזרת היעדים המוצבים בו ניתן לוודא כי העסק צועד למקום בטוח. תקציב טוב יטפל גם בצד ההוצאות וגם בצד ההכנסות והמכירות וישמש מפת דרכים לעסק. ניתן יהיה לדעת למשל, מה הם תקציבי השיווק לכל תקופה ומה הם היעדים שיש להשיג בעזרתם במונחי לקוחות, מכירות או הכנסות. התקציב יאפשר לאפיין את העתיד הצפוי לעסק ובהתאם לכך לבצע תכנון ארוך טווח ולקבל החלטות אסטרטגיות גדולות.

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

3 – תכנית עסקית – פנימית או חיצונית – תכנית עסקית היא כלי הכרחי לכל עסק, וישנם סוגים שונים שלה. תכנית עסקית "חיצונית" מיועדת לרוב למיזם או עסק בצמיחה המעוניין לגייס הון או שותפים. היא תפרוט את מהות העסק ואת תחזית הפעילות, איכותנית וכלכלית. לעומתה, תכנית עסקית "פנימית" לא מיועדת למשקיעים או ל'שיווק' העסק, אלא לבעליו ולמנהליו ככלי לבדק בית יסודי ולבחינת התהליכים המתבצעים תקין יותר או פחות, וכמובן להתוויית צעדים אסטרטגיים ואופרטיביים לשימור הצלחות ושיפור כשלים. למידע נוסף.

4 – שיווק אורגני יצירתי – אחד האתגרים של כל עסק קטן הוא באיתור לקוחות חדשים. לא רק שקשה לאתר ולייצר לקוחות חדשים, אלא גם שהדבר כרוך לרוב בהוצאות שיווקיות כבדות. לא כדאי ולא ניתן לוותר עליהן, אך כן כדאי להתכנס למחשבה אסטרטגית יצירתית לזיהוי כלי שיווק נוספים, שאינם מנוצלים עד תום כיום, ויכולים להגביר את חשיפת העסק ואת זרם הלקוחות החדשים. למשל, שימוש ברשתות החברתיות הינו כמעט בגדר Must. יש לזכור שבמקרים רבים שיווק אורגני הינו יעיל וחשוב, ומאפשר להגיע להישגים גם ללא הקצאת תקציבים כבדים.

5 – יצירת שיתופי פעולה – קהילת העסקים הקטנים יכולה להרוויח רבות אם תהיה יותר 'קהילתית'. עסקים יכולים לשתף ביניהם פעולה ביצירת שירות משותף, בהפניית לקוחות הדדית, בהחלפת שירותים זה עם זה (בארטרים), בשיווק הדדי ועוד. שיתופי פעולה הם כלי להרחבת פעילות, להגדלת רווחיות, לצמצום הוצאות ולשיפור תהליכים. חפשו עסקים שאתם יכולים לתרום להם ולהיפך, חפשו בעלי עסקים שיש לכם עמם שפה משותפת, חפשו עסקים דומים אך גם שונים מכם.

זכרו, הרבה מאוד נמצא בידיים שלכם,

ותכנון נכון הוא Priceless.

בהצלחה!

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

לכל הכתבות בבלוג >>
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zאזור פוטר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x