5 דרכים לשיפור חווית השירות בעסק שלך
בעולם של היום לכל מוצר יש יותר ממתחרה אחד ואפילו שניים, החל ממשווקי הבננות ועד למייצרי השבבים כולם מתחרים על מאות אלפי לקוחות ומבקשים לשכנעם כי המוצר שלהם הוא הראוי ביותר לקנייה. ומלבד השקעה בחומרי הגלם, העיצוב ובקרייאטיב, חווית הלקוח היא ללא ספק חלקו הארי שבקנייה ויש להשקיע בחוויה זו לא פחות מאיכות המוצרים והעטיפה.
אבל מכיוון שחווית הלקוח היא בעיקרה חוויה אישית וכמעט יחידה בתהליך הקנייה, הצורך בה הופך להרבה יותר גדול בשנים האחרונות. אחת הסיבות לכך היא ריבוי של פלטפורמות קנייה, החל מרשתות חברתיות ועד לקנייה פרונטלית או דרך המחשב והטלוויזיה. כל אלו מובילים לתמצות החוויה האישית ולעיתים גם לתחושה של ניקור מצד הלקוח, לכן במאמר הבא תוכל למצוא 5 דרכים לשיפור חווית השירות בעסק שלך.
פרסונליזציה
השינויים אותם עוברים השווקים השונים, לצד מכירות ופרסום במספר רחב של מדיות ואפילו אמצעי תשלום, הופכים את חוויה הקנייה להרבה יותר כללית משהייתה לפני עשור או פחות. לכן עסק המבקש להתמודד עם היצע אפשרויות כל כך גדול ועדיין להיות רלוונטי, מחויב כיום בביצוע פרסונליזציה.
אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!
חודש ראשון חינם
הליך שכזה יכול להתרחש במספר דרכים, החל מכמות הפעמים בהם עשה הלקוח שימוש בפיצ'רים כמו אפליקציה או מתי הוא ביקר או קנה בחנות וקיבל חשבונית דיגיטלית אישית עם שמו ואף את היסטוריית הרכישות שלו. הרי הודעה בה יתנוסס שמנו הפרטי ועם פרטי העסקה האחרונה, סביר שתפתח מהר יותר מאשר הודעה כללית לכל התושבים או לקוחות של חברה כזה או אחרת.
התאמה אישית
כאשר מתקיים דיאלוג עם הלקוח, בין אם הוא אינו מרוצה מפריט שרכש בשנית ובין אם נעניק יכולת בחירה אמיתית ללוקחות שלנו, אנו ללא ספק נייצר לא רק תחושת הזדהות אלא גם תחושת שליטה. הרי הלקוח תמיד צודק ואם נוכל לתת לו אפשרות לבחור באיזו עטיפה יבקש את המתנה או לייצר עבורו מוצר חדש, בהחלט נוכל לייצר לקוח נאמן ולהעניק ביטוי אישי גם ללקוח בקצה.
תמיכה ושירות לקוחות זמין בכל ערוץ
חווית השירות כמו ששטחנו עד לכאן הולכת ומתעצמת, ריבוי המדיות דרכן אפשר לתקשר עם בית עסק גדל ומשתנה מיום ליום. אם בעבר חברות גדולות או נותני שירותי חירום היו זקוקים להסתייע בשירות מענה אנושי זמין, כיום גם חברות שאינן מספקות שירותים כאלו זקוקות למענה שכזה. לא רק בכדי לתת שירות בכל זמן, אלא גם לשמר לקוחות ולקבל חוות דעת מהם בכל פלטפורמה קיימת.
לכן אחת ההמלצות ליצירת קשר אישי ואנושי זמין, היא דרך חברת מיקור חוץ. המלצה כזו תעזור לכל בעל עסק לרכז את כל דרכי התקשורת אל הלקוחות החדשים והישנים שלו, לייצר דיאלוג ישיר או פשוט ליידע את קהילת הקונים שלו, לגבי מבצעים חדשים ומוצרים שאוטוטו יגיעו. חברת מיקור חוץ תאפשר בנוסף "להשתלט" על כל הערוצים, מבלי לפספס דרכי תקשורת שונים ולעשות זאת במחירי עלות נמוכים.
אתר נגיש
מלבד דיוור נכון וזמינות במנעד של דרכי תקשורת, חשוב לזכור כי לא מעט מהמשתמשים והרוכשים באתרי הקניות משתמשים באתרי "מובייל" ואם לדייק המספרים מראים על כ65%-70% מסך הקונים. לכן אחת ההמלצות שללא ספק תעזור לכם לשפר את חווית השירות לעסק שלכם, היא כמובן אתר נגיש ובו לא תפספסו אף לקוח ותספקו המשכיות קנייה ללקוחות קיימים.
צרו תוכנית נאמנות
קפה עשירי בחינם הוא לא רק דרך של בית הקפה "לצ'פר" את הלקוח, אלא להבטיח ללא מילים אלא רק דרך כרטיסייה על קשר של לפחות עשרה כוסות קפה. התחזוקה של קשר כזה מסתכמת בהדפסה של כמה כרטיסיות, אך היא שווה מספר גדולה של כוסות קפה. לכן תוכנית נאמנות אשר תספק ללקוח סיבה לחזור, כמו הטבות בקנייה השלישית או מועדון לקוחות, יכולה ללא ספק לשפר את חווית השירות בעסק שלכם.