החשיבות של לוגו מעוצב עבור עסקים קטנים שמעוניינים להצליח בגדול
בעולם שבו זהות ברשת היא אחד מהדברים החשובים ביותר שעשויים לקדם משמעותית את המכירות של כל עסק, גם לוגו מעוצב הפך לעניין של חובה וקשה לדמיין חברה או ארגון מצליחים שאין להם את הסימן המוכר הזה, ששייך רק להם. תמצות המסר שהעסק מנסה להעביר לכדי סימן גרפי מסוים, היא מלאכת מחשבת שחשוב שרק אנשים מקצועיים יעסקו בה, זאת על מנת שהתוצאה תוביל לקטיפת הפירות המיוחלת, משמע קידום מכירות באופן המיידי והירקמות הדרגתית של זהות עסקית מאופיינת ומוגדרת של העסק בטווח הארוך.
באילו אופנים לוגו מעוצב משרת את המטרה של העסק?
לוגו של עסק הוא תעודת הזהות שלו בכל "מוצר" שהוא, לרבות עיצוב פולדרים עבור העסק, חתימה דיגיטלית וכל הופעה פיזית או מקוונת. בהקמת דוכן בכנס בעלי עסקים למשל, לוגו מעוצב יופיע בכל מתקני התצוגה לרבות דלפק, רול אפים, קירות עיתונאים או כל אמצעי המחשה אחר שבעל העסק בוחר להשקיע בו. המטרה היא לשלב את הלוגו בכל מקום שבו העסק מופיע ובכך להבהיר לקהל הלקוחות שמגיעים אל הדוכן, החנות, האתר או הרשתות החברתיות כי מדובר בעסק מגובש שניתן לסמוך עליו.
כאשר לקוח פוטנציאלי או שותף עסקי מגיע לכנס עסקים שכזה, או גולש לאתר האינטרנט העסקי, הלוגו מייצג את לב ליבו ואמור לייצר תחושה חיובית של רצון לשיתוף פעולה בקרב הנחשפים אליו. מסיבה זו, ישנה חשיבות רבה לעיצוב של לוגואים, באופן שישדר בצורה ברורה את המסר העיקרי של בתי העסק אליהם הם שייכים, באופן שלא ישתמע לשתי פנים ושיהיה בקו אחד עם החזון של המנהלים.
אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!
חודש ראשון חינם
יצירת בידול באמצעות לוגואים של עסקים
לוגו מעוצב גם מבדיל בין ארגון מסוים או חברה, לבין המתחרים שלה באותו הענף: כאשר עסק מסוים גיבש לעצמו זהות והוא מוכר על ידי בעלי העניין בו בזכות אותו הלוגו, כל עסק מתחרה אשר יציג לוגו שדומה לו מבחינה גרפית – למעשה ישים לעצמו מקל בגלגלים וייתכן שלא במודע יפנה לקוחות אל המתחרים הישירים. בדיוק בגלל זה הייחודיות של הלוגו היא בעלת חשיבות עליונה, כיוון שהעסק צריך, בזכותו, לבלוט עד כמה שיותר בשטח הפיזי או האינטרנטי שבו הוא נמצא ולייצר קישוריות מיידית בין סימן וויזואלי לארגון ממשי, בתוך ראשיהם של הנחשפים אליו.
טיפים לעיצוב של לוגו שעושה את העבודה
הדבר החשוב ביותר ביצירת לוגו מעוצב הוא חשיבה משותפת בין בעל העסק לבין המעצב, כאשר הראשון תורם את המסר שצריך להיכנס לאותו הסימן הגרפי והשני את המקצועיות והידע הנרחב שלו בעולם הפרסום. היכרות עם המתחרים ועם הלוגואים שלהם היא קריטית כאמור, ליצירת בידול וייחודיות, כמו גם זיהוי האלמנטים הבולטים אשר מושכים במיוחד את העין והקפדה על כך שהם לא יחזרו על עצמם בתוך הלוגו החדש שנוצר עבור העסק.