חשבונית און ליין

מהו תפקידה של חשבונית דיגיטלית בתהליך המכירה באתרי e-Commerce?

מהו תפקידה של חשבונית דיגיטלית בתהליך המכירה באתרי e-Commerce?

מדוע כה חשוב לוודא שקיימת אפשרות של הפקת חשבונית דיגיטלית בכל אתר e-Commerce? במאמר זה נסביר מהו אתר מסחר דיגיטלי מקוון, מהי חשבונית דיגיטלית ומדוע חשבונית זאת הינה בגדר חובה בכל אתר שכזה. התחילו לקרוא…

מהם אתרי e-Commerce ?

אתר e-Commerce הוא אתר מסחר דיגיטלי אונליין, כאשר המטרה של אתר כזה היא למכור באמצעות האינטרנט. נכון להיום, ישנם אתרי מסחר דיגיטלי מסוגים רבים, ביניהם אתרי קורסים, אתרי הלוואות, הזמנת בתי מלון בישראל ובחו"ל, אתרי ביטוח, אתרי אופנה, שירותי הסעה והרשימה עוד ארוכה. הסיבה לכך שאנשים רבים בוחרים לפתוח אתרי מסחר נעוצה ביתרונות הרבים של אתרי המסחר, ביניהם העובדה שלא צריך סכומים גדולים בכדי לפתוח עסק מסוג זה בהשוואה להשקעה הכספית הכרוכה בהקמת חנות פיזית. עם אתר מכירות אונליין ניתן לקדם את העסק מכל מקום בעולם, שעות העבודה גמישות, ניתן להרחיב את הפעילות בקלות וכמובן שניתן למכור למגוון רחב של קהלי יעד. ותקופת הקורונה רק מדגישה את החשיבות שבפיתוח האפשרות למכור מוצרים ושירותים אונליין.

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

מהי חשבונית דיגיטלית?

חשבונית דיגיטלית היא חשבונית המבוססת על קובץ במחשב ולא על נייר. ברוב המקרים, חשבונית דיגיטלית היא בפורמט PDF ואינה ניתנת לשינויים או עריכה והיא תמיד תכלול בתוכה חתימה דיגיטלית, כלומר אותה חתימה שמספקת לאותו המסמך זיהוי ייחודי. נכון להיום, ניתן להפיק חשבונית מסוג דיגיטלי באופן ידני או באופן אוטומטי. (אתרי מסחר מקוון מפיקים לרוב חשבונית דיגיטלית באופן אוטומטי וזאת מיידית לאחר אישור רכישה באתר). בניגוד לחשבוניות הרגילות אותן אנו מדפיסים, חשבונית דיגיטלית נשמרת כקובץ ונשלחת ללקוח במייל ולא באופן מודפס.

מהו תפקידה של חשבונית זאת בתהליך המכירה באתר המסחר המקוון?

חשבונית דיגיטלית היא חלק בלתי נפרד מתהליכי המכירה של המוצר או השירות. כלומר, לקוח בוחר את אותו פריט בו הוא מעוניין, הוא רושם את כל הפרטים שלו, בוחר איסוף עצמי או שליחות של המוצר מהמחסן ומשלם על המוצר. מיד לאחר אישור התשלום, האדם שקנה את הפריט מקבל חשבונית במייל, חשבונית בה הוא יוכל להשתמש. כך כל תהליך המכירה מתייעל ומתקצר ואילו הלקוח יודע שיש לו מיידית את הקבלה/חשבונית בעבור התשלום.

דברים נוספים אותם חשוב לדעת אודות היתרונות של שימוש בחשבוניות דיגיטליות באתרי המכירה הם שהפקת החשבוניות נעשית באופן אוטומטי ומהיר, פעולה המאפשרת גם לאלו שאינם שולטים הכל הקשור אל הנהלת חשבונות והפקת חשבוניות, להתמודד בקלות עם פעולת הפקת החשבונית. ניתן להשתמש בחשבונית ככלי שיווקי מיתוגי של העסק וזאת באמצעות עיצוב החשבונית. חשבונית דיגיטלית מתאימה לכל סוגי העסקים, ניתן לתת הוראה להפקת חשבונית או קבלה מכל מקום בו נמצאים ונכון להיום מערכות להפקת חשבונית אונליין הן בעלות אישור ממס הכנסה.

קידום אורגני של אתרי e-Commerce

דבר חשוב נוסף עליו יש להקפיד בעת בניית אתר ה- e-Commerce ולאחר עלייתו לאוויר הוא קידום אורגני שלו בגוגל ואופטימיזציה לצורך שיפור אחוזי המרה של האתר. ללא קידום אפקטיבי יש בהחלט סיכוי שהחנות האינטרנטית לא תזכה לתנועה גדולה של מבקרים וללא אופטימיזציית המרה, יהיה אחוז קטן של מבקרים שמבצעים רכישות מתוך סך כל האנשים שמגיעים לאתר.לשם כך, חשוב לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מנוסה בקידום אורגני לאתרי מסחר מקוונים.

חלק מרשימת פעולות הקידום אותה החברה תבצע הן פעולות הקשורות לחווית המשתמש באתר, שכן חוויה לא נעימה יכולה להוביל לנטישתו של הגולש המבקר באתר. בהתאם, גוגל יזהה נטישה באחוזים גבוהים והדבר כמובן ישפיע על המיקום של האתר בפלט התוצאות האורגניות. פעולות בהן ניתן להשתמש למטרת קידום אורגני של האתר הן הטמעת מילות מפתח רלוונטיות בתוכן של האתר, לא לשכוח תגי מטא בעמוד הבית, הכותרות הפנימיות, דפי הקטגוריה, יצירת קישורים פנימיים לעמודים אחרים על מנת לחזק אותם ועוד. בהצלחה!

*** נכתב באדיבות אורי שחם, מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital לשיווק באינטרנט

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

לכל הכתבות בבלוג >>
אזור תוכן, for shortcut key, press ALT + zאזור פוטר, for shortcut key, press ALT + x