כיצד חשבונית אונליין יכולה לייעל את ביצועי העסק שלך?
הפקת חשבוניות אונליין מסייעת לניהול נכון של תקציב העסק ותזרים המזומנים. אחת הבעיות הקשות של בעל עסק היא בעיית החיוב והגבייה. רוב העסקים לא מתנהלים במזומן, ולכן עיכוב בהוצאת חשבונית פירושה עיכוב של שוטף פלוס בתשלום.
הפקת חשבוניות אונליין ובזמן יכולה למנוע תזרים שלילי
כל עסק יודע שקיימת חשיבות גבוהה למעקב אחר ההוצאות וההכנסות. אבל מכיוון שמעל 50% מהעסקים בישראל הם עסק שמופעל על ידי איש אחד בלבד, לא תמיד קל להגיע לשלב של הוצאת החשבוניות ללקוחות. הבחירה במערכת הפקת חשבוניות המאפשרת גישה אונליין ממקורות שונים ובזמן אמת, מגדילה את הסיכוי להוציא את החיוב בזמן ולחסוך את הצורך בלקיחת הלוואות או הגדלת מסגרת האשראי כתוצאה מפערי מימון.
בעסקים קטנים, ובעיקר אצל פרילאנסרים, קורה לא פעם שעבודות קטנות נשכחות ולא מחויבות. מערכת המאפשרת להזין בזמן אמת את החיוב מקטינה את הסיכוי שעבודה שבוצעה לא תחוייב. למעשה, מערכת המאפשרת הפקת חשבונית אונליין בכל מקום, בכל זמן ואפילו בסלולר, מאפשרת לפרילאנסר לחייב את הלקוח עם סיום העבודה מיידית, ולוודא כי החשבונית הגיעה.
אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!
חודש ראשון חינם
בעסקים בהם הלקוחות נמצאים על ריטיינר קבוע ומחויבים בתאריכים קבועים, בחירה במערכת המאפשרת לבצע את החיוב והפקת החשבונית באופן אוטומטי יכולה לסייע לשמור את תזרים המזומנים של העסק חיובי, ולאפשר לעסק הקטן לחתור לעבר צמיחה וגדילה.
חשבונית אונליין מסייעת למעקב הגבייה
אחד היתרונות הבולטים של הפקה וניהול של חשבוניות אונליין, הוא היכולת לראות את סטטוס הגבייה בכל רגע נתון. המערכת מאפשרת לבעל העסק לראות כמה זמן עבר מרגע שהחשבונית נשלחה ללקוח או ממועד התשלום, ולאפשר לו להפעיל מערך תזכורות ללקוחות מאחרים, שימנע מצב שבו לעסק יש סכומי עתק שלא נגבו.
מכיוון שהחשבוניות נשלחות בדואר האלקטרוני, ניתן לבקש אישור אוטומטי במייל שהן הגיעו. או לוודא זאת באמצעות מייל חוזר. בניגוד לחשבוניות מודפסות התלויות בחסדיו של דואר ישראל או בשליחות יקרה, התהליך הופך פשוט, יעיל ומבטיח שהנהלת החשבונות של הלקוח תקבל את החשבונית מהר ובזמן. תהליך זה מייעל את הגבייה בעסק ומפשט אותה, ולכן יועצים פיננסיים רבים ממליצים עליו.
מה בין חשבוניות אונליין לתקציב העסק?
עסק שרוצה לצמוח צריך להתנהל עם תקציב. כאשר בונים תקציב לשנה הבאה הדבר הראשון שבונים הוא סעיף ההכנסות, והדרך הכי פשוטה לבחון את ההכנסות היא באמצעות בחינת החשבוניות של העסק. כאשר יש מערכת המאפשרת להציג את ההכנסות לפי לקוח, ולראות מהו היקף המכירות ללקוח פר חודש, ניתן לצפות: האם הלקוח ימשיך בשנה הבאה, ולתת יעד ריאלי בכמה ניתן יהיה להגדיל את ההכנסות ממנו.
לאחר שבנינו את סעיף ההכנסות, עלינו לעבור לסעיף ההוצאות כאן עלינו לבחון את כל סעיפי ההוצאות של העסק, מההוצאות על מהדקים, ועל ההוצאות הגדולות ביותר. חשוב לזכור שגידול בהכנסות מגיע בד בבד עם גידול בהוצאות, אל המשוואה מוסיפים את האובליגו של העסק (לספקים ולבנקים) וכן את המיסים שעליו לשלם.
כדי שהתקציב יצליח, הוא חייב להסתיים באופן שבו ההכנסות גבוהות מההוצאות. ייעוץ עסקי לעסקים קטנים יאפשר לכם להגיע לכדי תקציב מאוזן, ולהפוך את התקציב לתוכנית עבודה מצליחה לאורך השנה.