idea-3310390_1920

טיפים שימושיים לניהול עסק קטן

ניהול עסק קטן הוא לפעמים עניין די גדול. שלל האתגרים המגוונים שמזמנת ההתמודדות עם עסק קטן מצריכים יסודיות, יצירתיות וכמובן גם יכולות ניהול לא מבוטלות. בכתבה הבאה נציג מספר טיפים שימושיים שיסייעו לניהול מוצלח של עסק קטן.

תמיד עם יד על הדופק

בשונה מעסקים גדולים, אשר נהנים מתזרים מזומנים גבוה, התקציב של עסק קטן עלול להתגלות כמצומצם למדי. גם מסגרת האשראי לה זכאי עסק קטן צרה למדי ומחייבת בקרה מתמדת על סעיף ההוצאות. לכן מבחינה זאת ניהול עסק קטן הוא עניין מאתגר למדי ודורש יסודיות, קפדנות וגם חשיבה יצירתית על צמצום עלויות בכל מיני אמצעים. אחת האפשרויות הרלוונטיות בהקשר זה היא זכאות להחזר מס. עסקים קטנים (כלומר כאלו המנהלים מחזורים נמוכים מסכום מסוים שהוגדר על ידי רשות המיסים) זכאים להחזרים במס לפי ביצועיהם, לפעמים עד כדי החזרים מלאים (כך למשל, עוסק פטור שהכנסתו לא עולה על מאה אלף שקלים בשנה זכאי לפטור מלא ממיסים). בנוסף הוצאות מסוימות הנעשות למען קיום העסק יכולות להיחשב כהוצאות מוכרות במס, ועל כן לקבל עליהן החזרים במע"מ או במס הכנסה. 

הניירת מיותרת?

עסק, קטן או לא קטן, הוא ישות כלכלית ומשפטית לכל דבר. מתוך משפט זה אפשר לגזור לא מעט משמעויות אך גם את העובדה המצערת הבאה – ניהול עסק מחייב התעסקות שוטפת עם לא מעט בירוקרטיה.

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

אחת הדרכים להקל על ניהול נכון של העסק ועל התמודדות עם סבך הבירוקרטיה הוא מעבר לחשבוניות דיגיטליות. הפקת חשבוניות דיגיטליות היא התשובה האקולוגית והארגונית להצטברות אינסופית של ניירת שלא ברור מה לעשות אתה. במקום להשקיע זמן רב בתיוק ובמיון, ולבחון את יכולות הסדר של בעלי העסק, אפשר להעביר את כל ענייני החשבונאות למחשב. כך כל הנתונים הרלוונטיים יישמרו באופן מאורגן ומשאבי העסק יופנו לאפיקים יצרניים יותר.

אין שני להון אנושי

אמנם המכונות הולכות ותופסות יותר ויותר תפקידים שאוישו בעבר על ידי בני אדם, אך הון אנושי הוא עדיין המשאב הכי יקר שיש לעסק, בפרט אם מדובר בעסק קטן. חשוב לדאוג לטיפוח ההון האנושי ולשמירה על עובדים מקצועיים לאורך זמן בתוך העסק. אפשר לעשות זאת במגוון אמצעים, החל מתהליכי משוב ועד לתמריצים כלכליים שונים. בשורה התחתונה, חשוב מאוד לראות את העובד שמעבר לתפקיד ולתת לו את ההרגשה שהוא נספר.

להיות קשוחים כשצריך

מהצד השני של הסקאלה, חשוב לדעת לנהוג בקשיחות לעתים ולהיפרד מעובדים שאינם יעילים לעסק. העסקת עובדים היא אחת מההוצאות הכבדות של כל עסק ולכן חשוב לוודא  שתפוקת העובדים ותרומתם לעסק אכן משתלמות. בלא מעט מקרים עודף כוח אדם הוא נטל אמיתי על יציבות העסק ומוטב להעסיק עובד איכותי יחיד על פני כמה עובדים בינוניים. נכון, פיטורים הם אף פעם לא עסק קל (גם לא למעסיק) אך לפעמים הם עשויים להיות הכרחיים.

אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!

חודש ראשון חינם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

לכל הכתבות בבלוג >>
אזור תוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zאזור פוטר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x