מה נדרש לצורך פתיחת עסק בישראל?
כל החיים חלמתם על פתיחת עסק משלכם? גם אם רק לאחרונה המחשבה צצה לכם בראש, זה בסדר. נראה שאתם די רציניים לגבי זה אם הגעתם עד לכאן.
אין ספק שזה שינוי שיכול להשפיע על החיים שלכם לטובה. אם יש לכם רעיון מנצח, תשוקה ומוטיבציה, אתם עוד עלולים להצליח.
הרבה אנשים חוששים לקראת הצעד הזה, שכן זה צעד גדול, ובדיוק בגלל זה ריכזנו כמה דברים שחשוב שתיקחו בחשבון לפני שאתם יוצאים לדרך והופכים לעצמאים.
אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!
חודש ראשון חינם
במאמר הזה נדבר על איך פותחים עסק חדש בישראל, ניתן לכם כמה המלצות מאיתנו, ונגלה איזה כלים יכולים לעזור לבעל העסק לצמוח. אז בואו נצא לדרך!
איך עובד תהליך פתיחת עסק חדש בישראל?
אז כבר חשבתם על הרעיון, בדקתם את ההיתכנות שלו, וישבתם לכתוב תוכנית עסקית. עכשיו, אתם רוצים להפוך את העניין לפורמאלי. אז לפני שאנחנו קופצים לדבר על פתיחת חשבון בנק, אפשרויות סליקת אשראי באינטרנט ותפעול העסק, בואו נתחיל בבסיס.
חשוב שתדעו שקיימים בישראל שלושה סוגי עסקים: עוסק פטור, עוסק מורשה, וחברה בע"מ.
עוסק פטור נחשב מי שמכניס מחזור שנתי שקטן מ-99,893 ש"ח, הוא פטור מתשלומי מע"מ (17 אחוז).
עוסק מורשה הוא עצמאי עם הכנסות שנתיות שעולות על הסכום שמצוין למעלה, והוא מחויב לגבות מלקוחותיו מע"מ.
קיימים מקצועות שבהם לא ניתן לפתוח עוסק פטור וזאת גם אם סך ההכנסות השנתי קטן מ-99,893 ש"ח. יש לבדוק את הנושא באתר הרשויות.
חברה בע"מ היא חברה שנחשבת לישות משפטית שפעולת לפי שיקולים עסקיים כדי להפיק רווחים כלכליים. את החברה יכול לנהל גם אדם אחד, אולם אותו אדם לא אחראי לחובות החברה, שכן היא נחשבת לגוף בפני עצמה.
חברה כזו יכולה להיות ציבורית (מניותיה הונפקו לבורסה) או פרטית (מספר מצומצם של אנשים מחזיקים במניות ומנהלים אותה).
עשו את השיקולים שלכם לפני שאתם פותחים תיק ברשויות. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך לפני תחילת התהליך. הוא יוכל לעזור לכם עם כל ההתעסקות הפורמלית מול הרשויות.
עוד פרט חשוב: כל סוגי העסקים יכולים לבצע הנהלת חשבונות באינטרנט.
אחרי שהחלטתם על סוג העסק המתאים, הגיע הזמן לפתוח תיק מול הרשויות השונות. את התהליך הזה ניתן לחלק לשלושה חלקים: ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ.
תצטרכו להגיש למס הכנסה דו"ח עם פרטים עליכם, סוג העסק, ומקור ההכנסה העיקרי שלו.
גם אם החלטתם לפתוח עוסק פטור (שפטור ממע"מ), תצטרכו לפתוח תיק במע"מ. מילוי המסמכים כולל פרטים אישיים, עותק של תעודת הזהות שלכם, פעילות עסקית וגובה ההכנסה השנתית הצפויה, והגשת הבקשה הרשמית דרך טופס 821.
אם בחרתם לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק, תצטרכו להצהיר על זה בטופס. בכל מקרה, גם חשבון הבנק שלכם יכול לשמש כחשבון הבנק של העסק (לפחות בהתחלה).
ואם העסק פיזי, אל תשכחו לצרף חוזה שכירות.
בשלב האחרון תצטרכו לפתוח תיק בביטוח לאומי. התשלום יתבצע בהוראת קבע חודשית, והוא ייקבע לפי גובה ההכנסה החודשית הצפויה. בסוף השנה, המוסד לביטוח לאומי מתקזז עם העסק.
איזה כלים חכמים יכולים לעזור לבעל העסק?
אתם בעלים של עסק חדש, מזל טוב!
בטח תשמחו לדעת שהיום אפשר לנהל את כל העסק באונליין. חשבונית דיגיטלית היא העתיד.
הימים שבהם עסק צריך כל כך הרבה נייר נגמרו, את כל הטפסים הרלוונטיים אפשר להפיק בלחיצת כפתור.
השימוש בתוכנה לניהול העסק הופכת את העסק ליעיל יותר, מתקדם יותר, וגם חוסכת בכספים. על ידי השימוש בה תוכלו לעקוב אחרי דו"חות שונים של כספים, לפתוח תיקי לקוחות, לשלוח הצעות מחיר, להפיק קבלות ועוד.
פשוט התקדמו לעבר העתיד!
מייבן היא תוכנה לחשבוניות, אבל לא רק – מאז ומעולם אנחנו מתעניינים בשיפור וייעול תהליכים. וזאת כל המהות של העשייה שלנו.
בואו לגלות איך אנחנו יכולים לעזור גם לעסק שלך לצמוח!