כלים לעבודה של עסק בישראל מול המגזר החרדי
לכל עסק יש את קהל היעד שלו – פלח באוכלוסייה עם מאפיינים דומים. כדי להצליח באמת "לסחוף" את הקבוצה, עסק צריך להבין לעומק מי הם אותם הפרטים שמרכיבים אותה. אנשים שונים אחד מהשני, אבל יש להם הרבה קווי דמיון ונקודות השקה (כמו למשל כאבים, בעיות, שאיפות, אמונות, הדרך שבה הם מנהלים את אורח חייהם וכו').
לקוח הקצה שמקבל מכם שירות רוצה לקבל חוויה מקיפה, ולכן כל דבר שאתם עושים – גם כשאתם מפיקים עבורו קבלה ירוקה – צריך להתחבר לחזון של העסק ולדבר את הערכים שהוא מאמין בהם.
עבודה עם המגזר החרדי היא מצד אחד הזדמנות פז ומצד שני אתגר גדול. רוצים להצליח בזה? אתם חייבים להכיר את המאפיינים התרבותיים והצרכים הייחודיים של פלח זה באוכלוסייה. במאמר הזה ננסה לתת כמה טיפים וכלים שיוכלו לעזור לכם.
אוהבים את הכתבה?
מוזמנים לנסות את המערכת שלנו!
חודש ראשון חינם
טיפים לעבודה מול המגזר החרדי
היכרות עם המאפיינים התרבותיים והדתיים – השלב הראשון בעבודה מול המגזר החרדי הוא הבנה מעמיקה של התרבות החרדית. אורח החיים שהמגזר מנהל מושפע מהדת היהודית וההלכה. כל חרדי עשוי לקיים את מצוותיו בצורה שונה, אבל יש להתייחס בכבוד ופתיחות להבדלים הללו.
התאמת השירותים והמוצרים – כדי להצליח במגזר החרדי יש להתאים את שירותי ומוצרי העסק לצרכים ולדרישות של הקהילה וכמובן לכבד את חוקי המסורת. מוצרי מזון חייבים להיות כשרים למהדרין, אסור שפעילות עסקית תתבצע בשבתות וחגים (בין אם מדובר בפתיחה פיזית של חנות או הפקה של חשבונית עסקה). הקפדה על פעילות במסגרת כללי ההלכה יעידו על רצינות העסק והכבוד שהוא נותן.
שיווק ופרסום מותאמים – מאמצי הפרסום עבור המגזר החרדי דורשים גישה ייחודית. אמצעי התקשורת הנפוצים כוללים עיתונות חרדית, לוחות מודעות בשכונות, עלוני שבת וכו'. יש גם אתרי חדשות חרדים ופורומים, אבל האמצעים הדיגיטליים נמצאים פחות בשימוש. מומלץ להתמקד בערוצים המסורתיים ולהקפיד על שפה ומסרים שמותאמים לערכי הקהילה.
בניית מוניטין ויצירת קשרים – הקהילה החרדית היא קהילה סגורה ומחוברת, ולכן קשרים אישיים הם חלק מהותי מההצלחה. המלצה מלקוח מרוצה יכולה לפתוח דלתות ולגרור זרם של מתעניינים לכיוון העסק שלכם. בניית קשרים אישיים עם מנהיגי הקהילה ובעלי דעה יכולה לסייע בחיזוק המוניטין החיובי שלכם והגדלת ההזדמנויות העסקיות.
שירות לקוחות קשוב ומכבד – אנחנו מרגישים שהסעיף הזה תקף עבור כל סוגי העסקים, לא משנה מה הגודל שלהם, באיזה תחום או ענף הם פועלים, מי קהל היעד שלהם או האם החוק החדש חשבוניות ישראל רלוונטי להם. שירות לקוחות הוא אחד הדברים הכי חשובים!
שירות אנושי שמגיע ממקום טוב מבפנים, ששם לרגע בצד את עניין הכסף ומנסה לעזור לבן אדם אחר לפתור בעיה אמיתית שהוא מתמודד איתה, תוך רגישות וסבלנות – לדעתנו זו צריכה להיות השאיפה של כל העסקים בישראל.
שיתוף פעולה עם עסקים מקומיים – שיתוף פעולה עם עסקים מקומיים במגזר החרדי יכול להועיל לשני הצדדים מבחינה כלכלית. ועל הדרך, העסקים המקומיים יכולים לעשות סוג של חניכה שתעזור לעסקים חדשים להיטמע טוב יותר בחברה.
כלים שיכולים לעזור לעסק להתרחב
יש לא מעט כלים בשוק שיכולים לעזור לעסקים לצמוח. בינינו, אחד הכלים המשמעותיים הוא תוכנה להפקת קבלות. בעזרתה תוכלו להפיק את כל סוגי המסמכים העסקיים באונליין: קבלה, חשבונית מס, חשבון עסקה, הצעת מחיר וכו'.
את אותם המסמכים תפיקו בקלות מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט (מחשב נייח, מחשב נייד, אפליקציה לטלפון) והם יישלחו ישירות למייל או לוואטסאפ של הלקוחות שלכם אחרי שקיבלו חתימה דיגיטלית מאובטחת שמונעת זיופים והונאות.
התוכנה מאושרת לשימוש על ידי משרד האוצר והרשויות, ומאפשרת לכם לעצב את המסמכים העסקיים על פי עקרונות המיתוג של העסק ובצורה צנועה ומכובדת שתתכתב עם הערכים של המגזר החרדי.
כמו כן, היתרונות של התוכנה לא מסתכמים רק בהפקת מסמכים עסקיים. יש לה עוד פיצ'רים שבאים לספק לכם מעטפת רחבה של ניהול חשבונות. אנחנו מדברים על אפשרויות סליקת אשראי, ניהול מלאי, ניהול לקוחות, מעקב אחר תשלומים לפרויקטים ועוד!
אמרתם תוכנה להנהלת חשבונות לעצמאיים, אמרתם מייבן. אבל למה שנסתפק רק בדיבורים? אנחנו מזמינים אתכם לנסות אותנו בעצמכם עם חודש ראשון בחינם.